WAT EN HOE LEERT DE JONGERE?
In deze richting wordt de leerling voorbereid op een beroep als schrijnwerker, timmerman, meubelmaker of trappenmaker. Praktijk en realisaties zijn van groot belang.
Onder begeleiding leert de jongere opdrachtelementen van volwaardige houtconstructies ontleden, oordeelkundig realiseren, afwerken en plaatsen. Hij leert fragmenten van het productieproces voorbereiden zoals opmeten, schetsen, tekenen, CAD, werkmethode. Hij maakt op een praktische manier kennis met de eigenschappen en de mogelijkheden van de materialen waaruit de constructies zijn gemaakt. Centraal staat hierbij duurzaamheid. Hij stelt industriële houtbewerkingsmachines in en bedient ze.
De ervaringen op de werkvloer via stage sluiten aan bij de opleiding en vormen een belangrijke component.
Hij leert zijn werkomgeving veilig organiseren, past reglementeringen toe in overeenstemming met de verkregen opleiding.
Om het diploma van secundair onderwijs te behalen, moeten de leerlingen nog een zevende specialisatiejaar doen. op onze school kan hij/zij het 7de jaar interieurinrichting volgen.
Vakken | 3de | 4de | 5de | 6de |
Godsdienst | 2 | 2 | 2 | 2 |
Project algemene vakken | 6 | 6 | 4 | 4 |
Frans | 1 | 1 | 1 | 1 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | 2 | 2 |
Hout – Houtbewerking | ||||
Theorie | 6 | 6 | 6 | 6 |
Praktijk | 15 | 15 | 17 | 10 |
Stage1 | 7 | |||
32 | 32 | 32 | 32 |
1 Stage: de leerlingen gaan elke lesweek één dag op stage in een houtbewerkend bedrijf.